tiistai 10. joulukuuta 2019

Luukku 10 - Galarin aloituspokémonit

Heipparallaa!

Pidetään hieman taukoa tyyppipostauksista ja sen sijaan saatte kymppiluukussa jotain muuta - nimittäin mielipiteeni Galarin aloituspokémonien muodoista! Galarin startterikolmikko paljastettiin kokonaisuudessaan hieman pelien julkaisun jälkeen, mikä oli hieman öh... hassu veto Nintendolta. Mutta eipä se mitään - sitä luontevampaa niistä on vain viimein puhua! Olen tykännyt Sobblesta ja Grookeysta alusta asti, ja Scorbunnykin on viimein lämmennyt mulle (kuin tulistartteri konsanaan). Vaan entä niiden keski- ja viimeiset muodot? Tässä mun tämänhetkinen mielipiteeni:


Ensimmäisenä Drizzile ja Inteleon, jotka ovat molemmat pelkkiä Water-tyyppejä. Olen tosi iloinen, että aloituspokemonit ovat vihdoin yksityyppisiä, koska olen jostain syystä kaivannut sitä jo pidemmän aikaa. Toki se tekee aloituspokémoneista ehkä vähän mielenkiintoisempia, kun ne ovat puoliksi jotain muuta, mutta on kivaa että välillä saatiin taas puhtaat ruoho-, vesi-, ja tulipokémonit.

Joka tapauksessa Drizzile on vaikean teini-iän ympäröimältä näyttävä vesiliskopokémon, joka on todella älykäs ja kekseliäs. Se käyttää pitkää kieltänsä hyökkäämiseen ja virittää ansoja kotiseutunsa ympärille. Inteleon on taas luonteeltaan kuin James Bond - ovela salainen agentti, joka käyttää pitkiä sormiaan vesilaukausten ampumiseen ja selässään olevia suomuja liitämiseen. Täydellistä siis, että Sobble on numeroltaan #007. Olen kuullut näistä kahdesta paljon negatiivista palautetta, varsinkin Inteleonista, mutta itse olen täysin eri mieltä. Tykkään Drizzilestä tosi paljon ja mua häiritsee siinä oikeastaan vain sen outo väritys ja nuo lapasilta näyttävät kädet. Drizzilen värimaailma on mun silmääni vähän turhan terävä ja se näyttää mun mielestä enemmän shiny-versiolta. Jotenkin tuo myrkynvihreä ja violetti vain törmäävät inhottavasti, vaikka muuten tämä lisko on varsin veikeän näköinen. Tykkään myös miten sillä on pienet hiukset ja näyttää tosiaan kuin Drizzile-parka olisi käymässä jonkinlaista emovaihetta elämässään läpi. :D Oikein hauska tapaus!

Sitten inhottu Inteleon-raukka. Mulla on selvästi tosi erilainen maku monien kanssa, koska mun mielestä Inteleonilla on yksi parhaista vesipokémon-startterien designeista mitä olen nähnyt! Inteleonissakin mua häiritsee ainoastaan nuo sen raajat, jotka tekevät siitä vähän turhan ihmismäisen näköisen. Varsinkin nuo paksut sormet ovat vaan tosi oudot. Mutta muuten rakastan Inteleonia tosi paljon! Sillä on paljon onnistuneemmat värit ja tykkään sen agentti-ideasta, vaikkakin se on vähän epätavallinen valinta. Hienoa kuitekin, että pieni arka Sobble kasvaa itsevarmaksi hurmuriksi, jossa riittää tyyliä. :D Myös Inteleonin Snipe Shot-isku on peleissä tosi upean näköinen ja olin oikein vaikuttunut kun näin sen ensimmäistä kertaa. Näyttää vähän siltä, että liskopokémonit vetoavat muhun edelleen, sillä Drizzile ja Inteleon ovat musta oikein kivoja.


Seuraavaksi ovat vuorossa Scorbunnyn muodot Raboot ja Cinderace. Kun aloituspokémonien ensimmäiset muodot paljastettiin kauan sitten alkuvuodesta, en tykännyt Scorbunnysta juurikaan. Nykyään olen kuitenkin alkanut pitää sen designista paljon enemmän, jonka ansiosta tykkään varmasti myös Rabootista ja Cinderacesta enemmän kuin mitä aluksi ajattelin. Raboot on tulinen pupujussi, joka on alkanut käyttää suuria jalkojaan entistä enemmän potkujen iskemiseen. Sen paksu pehmeä turkki varastoi tehokkaasti lämpöä ja pitää Pokémonin tulivoimat hyvin hallussa. Kehittyessään Cinderaceksi, pupun potkuvoimat vain jatkavat kasvuaan, jonka ansiosta Cinderace on jalkapalloilijaa muistuttava nopea ja kestävä Pokémon, joka potkii tulipalloja vastustajaan.

Vierastin näitä molempia aluksi, mutta aloinkin sitten nopeasti tykätä näistä tulijusseista. Raboot on todella söpö ja tykkään sen designista paljon! Nuo sen luppakorvat ja mököttävä ilme saavat sen näyttämään tosi persoonalliselta ja suloiselta. Tykkään myös koko tämän kehityslinjan ideasta kovasti. Cinderacessa on sama ongelma kuin Inteleonin kanssa, että se on vähän turhan ihmismäinen ulkomuodoltaan. Pupu on saanut paljon kritiikkiä faneilta, mutta mä olen alkanut hitaasti tykästyä sen designiin entistä enemmän. Tämä on mulle historiallista, koska tämä on ensimmäinen tulityyppinen aloituspokémon Typhlosionin jälkeen, josta pidän sen verran että voisin käyttää sitä mielelläni tiimissä! Olen odottanut tätä hetkeä 20 vuotta! :DD

Oikeasti, kun aloitin Pokémonin pelaamisen joskus vuosia sitten, valitsin ensimmäisessä pelissäni aloituspokémonikseni suosikkini Charmanderin. Ja myöhemmin kun pelasin HeartGoldia, käytin Cyndaquilia. Päätin nuorena, että haluaisin tulla käyttämään aina tulityyppisiä aloituspokémoneja, mutta miten kävikään? Olen inhonnut niistä jokaista. Tai no, en ehkä ihan inhonnut, mutta en ole sen jälkeen käyttänyt yhtäkään tulistartteria, vaan vuorotellut veden ja ruohon kanssa, koska en vaan ole tykännyt niistä yhtään. Tämän takia mun olisi ehkä kannattanut valita Shieldissä Scorbunny, mutta Sobble oli vaan liian söpö. :D Kuitenkin, jos me saadaan jotkut Ultra Swordit ja Shieldit, niin haluan käyttää Cinderacea, vaikkei se ihan täydellinen olekaan. Olen nähnyt fanartia Cinderacesta, jossa se näyttä hieman eläimellisemmältä, eikä sillä ole ihan noin selkeästi ns. vaatteita päällään. Tykkään näistä fan-designeista enemmän, mutta Cinderace on silti mulle onnistunut tapaus. Kiitos tästä, Galar! Ja syvä pahottelu jos olette esim. valtavia Blaziken- tai Infernape-faneja. Tämä on mulle erittäin ok ja hienoa vain että nekin saavat rakkautta, vaikka se ei sitten tulisikaan multa.


Viimeisenä on sitten Grookeyn muodot Thwackey ja Rillaboom. Halusin tosiaan alun perin valita Grookeyn Shieldissä, mutta nähtyäni sen kehitysmuodot, en halua olla sen kanssa enää yhtä vahvasti tekemisissä. Thwackey on ruohotyyppinen rumpali, joka käyttää puisia kapuloitaan intohimoiseen soittamiseen. Thwackey on niin omistautunut rummuttamiselle, että se koittaa pysyä tahdissa jopa liikkuessaan tai syödessään. Rillaboom taas kantaa kapuloiden lisäksi kokonaista puista rumpua mukanaan, jota paukuttamalla Pokémon voi kontrolloida sen juuria maan alla ja hyökätä niiden avulla.

Thwackey on mun mielestä tavallaan ihan söpö, mutta kuten Drizzilellä, silläkin on vähän turhan terävä väritys, mikä saa sen näyttämään enemmän shiny-versiolta. Thwackeyssa tämä häiritsee myös enemmän, koska sen värimaailma on räikeämpi. Lisäksi Thwackeyn kehon muoto on vähän kummallinen - mulle tulee siitä jostain syystä mieleen joku muovailuvahamöykky. :D Toivoin kovasti, että Grookeyn muodot olisivat pysyneet solakampina ja muistuttaneet muodoltaan enemmän sellaista millainen esim. Passimian on. Eli pitkä häntä ja liikkunut myös osittain neljällä raajalla. Jos Thwackey olisi tällainen, pitäisin siitä varmaan enemmän. Missä sen raukkaparan kaula on!? (Ja kyllä, tiedän ettei Passimian perustu apinaan, mutta pidin sitä silti hyvänä esimerkkinä tässä.)

Ja voi sua Rillaboom... En vaan tykkää tästä Pokémonista yhtään. Ei se mikään maailman rumin ole, mutta kun näin Rillaboomin ensimmäistä kertaa, olin välittömästi tosi pettynyt. Mun suurin pelko oli, että Grookeysta kehittyy isokokoinen gorillamainen kahdella jalalla seisova suuri möhkälepokémon. Halusin niin kovasti, että Grookey rikkoisi ennakkoajatukset ja olisi nimenomaan sellainen solakampi pienikokoisempi apinastartteri. Ymmärrän, että se olisi silloin ehkä liian samankaltainen Infernapen kanssa, joten tajua miksi Game Freak teki näin. Mutta olisin silti toivonut sitä. En tykkää, kun Pokémoneille annetaan joku tavara mitä ne kantavat, joten Rillaboomin rumpu ärsyttää siinä mielessä. Toisaalta tykkään sen ideasta, joten plussaa siitä. Lisäksi vihaan noita Rillaboomin hiuksia, tai ainakin tuota yhtä suikaletta joka roikkuu sen naaman edesssä. En tiedä mikä siinä on, mutta se häiritsee mua aivan hirveästi. Haluan vain koko ajan pyyhkiä tai leikata sen pois. En myöskään pidä Rillaboomin värityksestä. Toki gorillat ovat pääasiassa tummia, mutta mä en voi ikinä nähdä muuta kuin Houdourin kasvot Rillaboomin naamassa. Ihan tosi, aina kun katson sitä, luulen hetken näkeväni Houdourin. En ole varma perustuuko Rillaboomin kampaus tai jokin muu osa sitä esim. johonkin tunnettuun (mahdollisesti brittiläiseen) rumpaliin, vai saako se idean esim. Beatlesistä, mutta jos näin on, niin plussaa siitäkin! Kuitenkin mikään muu tässä apinaparassa ei viehätä mua ja olen tosi pettynyt Grookeyyn kehityskaareen. Onneksi itse Grookey on kuitekin edelleen supersuloinen!

Nämä kolme startteria ovat tosiaan saaneet tosi paljon negatiivista palautetta, mutta olen nähnyt myös monien tykkäävän niistä. Tällä hetkellä tykkään Sobblen ja Scorbunnyn evoluutioista kovasti, vaikka niissä on molemmissa liikaa sitä ihmisyyttä. Kuitenkin, jokin niissä viehttää. Nämä mielipiteet ovat tietysti tämänhetkisiä ja voivat heilua paljonkin tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä fiilikseni on tämä. Van mitä mieltä te lukijat olette näistä? Eroaako mielipiteenne täysin mun omasta ja mikä näistä on lempparinne? Kertokaa ihmeessä!

2 kommenttia:

  1. Mä kuulun niihin joka ei tykkää näist yhtään. Varsinki just Inteleon ja Cinderace oli kauhee pettymys vaikka ei toi Rillaboomkaan oo mikään hieno. Onneks Galarissa on kuiteski muuten mun mielest tosi kivoja designeja joten ei silleen haittaa. Kiva kuiteski et sä tykkäät näistä nii on jokaselle jotakin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että Galarin muut otukset viehättää, vaikka nämä aloituspokémonit eivät olekaan niitä kivoimpia sulle. Mä taidan kyllä selvästi kuulua johonkin vähemmistöön, varsinkin kun tykkään Inteleonista ja Cinderacesta ja vihaan Rillaboomia. :D Ja hyvin sanottu! Onneksi jokaiselle on jotain mistä tykätä!

      Poista