maanantai 16. joulukuuta 2013

Top 10 Jääpokemonit - Osa 7

04. ARTICUNO


En ajatellut ottaa tähän listaan mitään legendaarisia pokemoneja, mutta Articuno oli vaan ihan pakko mainita. Sen verran upea pokemon on kuitenkin kyseessä! Luulisi tämän linnun kauneuden ja mahtavuuden olevan kaikille ihan itsestäänselvää, mutta kaipa mun pitää mainita mikä kaikki tässä on mun mielestä niin hienoa. :)

Ensinäkin Articunolla on ihan pirun upea design. Tuollainen kaunis ja elegantti lintu, joka kuvataan aina hehkumaan kuin auringossa loistava lumihanki. Eihän sitä upeampaa ilmestystä olekaan! Voin vaan kuvitella miten kauniilta Articuno näyttäisi oikeassa maailmassa, jos sen näkisi lentämässä jossain lumisella vuorella auringonnousussa... Aaaaah, rakastan sitä niin paljon!

Lisäksi Articunolla on kiva tyypitys, ja sen esiintymiset Animessakin ovat mahtavia. Toka pokemon-leffa on yksi mun kaikkien aikojen suurimmista suosikeista, koska sen lisäksi että siinä on todella onnistunut juoni, niin siinä on myös ihanat legendaariset pokemonit. Myös Ashin Charizardin ja Nolandin Articunon hieno ottelu on jäänyt ikuisesti mun mieleen. Se on mun mielestä yksi Charizardin upeimpia otteluita, vaikka niitä riittää paljonkin.

Luulin muuten pienenä, että Articuno on oikeasti Lugia. Eli tavallaan luulin Lugian nimen olevan Articuno, mikä herätti mussa jossain vaiheessa paljon hämmennystä. Olin aina kuvitellut Articunon Lugiaksi, joten kerran kun siitä puhuttiin kaverin kanssa, niin mä vaan vihastuin kun se väitti Articunon olevan sininen lintu jolla on nokka ja kynnet. :D Silloin ei ollut Internettiä, mistä asian olisi voinut nopeasti tarkistaa, vaan kaveri näytti mulle veljensä pokemon-kortin, joka oli Lugia. Mä olin asiasta ihan ihmeissäni. :D


Mulla on ollut Articuno myös aikoinaan Pokemon LeafGreenissa. Hienointa sen pyydystämisessä oli se, etten ollut katsonut netistä mistä sen löytää. Päädyin ihan vahingossa sen luokse, ja nappasin heti tiimiini. Hassua kyllä, se ei ollut mikään mun tiimini vahvimpia pokemoneja, jonka takia se päätyi nopeasti tietokoneelle. :P

Articuno on yksi mun suurimmista lemppareista legendaarisista pokemoneista, sekä paras kaikista kolmesta tarulinnusta. Tätä lintua upeampaa ja kauniimpaa pokemonia ei ole olemassakaan! Tai no... Lugia on mun mielestä kyllä vielä upeampi, mutta samapa tuo. Articuno on silti ihana! :D

2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Articuno on ihan hieno pokemon, mutta tiimissä aika huono. Ei mulla ollut sille mitään käyttöä, vaikka se oli yli 20 leveliä muita pokemonejani ylempänä. Silti se jäi muita huonommaksi. :P

      Poista