tiistai 24. joulukuuta 2013

Top 10 Jääpokemonit - Osa 10

01. LAPRAS


Ehdinpäs kirjoittaa tämän top-listan valmiiksi ennen Joulua. Yayy! Mikäpä muu olisi parempi pokemon ykkössijalle, kuin mahtava ja mystinen Lapras! Moni varmaan arvasikin että Lapras on ykkösenä, koska moni tuntuu pitävän siitä erityisen paljon. Mutta miksi? Mikä tässä otuksessa on niin hienoa?

No mun mielestä Lapras on aina ollut ainakin tooodella söpö. Heheh. :3 Sen design on hieno ja yksinkertainen, ja se muistuttaa ihan jotain muinaista dinosaurusta. Ja meikäläinenhän rakastaa dinoja! Mutta sen lisäksi että tämä on tosi söpö, Lapraksessa on mun mielestä myös jotain tosi eleganttia. Se vaikuttaa todella arvokkaalta pokemonilta, jolla on aina pää pystyssä. :P En tiedä miksi, mutta näin mä ajattelen.

Lisäksi mä pidän Laprasta jotenkin tosi mystisenä pokemonina. Se johtuu ehkä siitä, että pienenä näin sen Anime-jakson jossa Lapras osasi puhua telepatialla. Mun mielestä se Ashin ja Lapraksen kohtaaminen veden alla oli vaan jotenkin tosi erikoinen ja hieno kohtaus, jonka jälkeen mä olen aina pitänyt Laprasta kovin mystisenä ja ihmeellisenä otuksena. Ja sellaiseksi se on mun silmissä vähän jäänytkin.
Eihän se Lapras todellisuudessa niin ihmeellinen siinä jaksossa ollut, mutta nuorena asiat vaan näkee usein vähän eri tavalla, ja tulee kiinnitettyä huomiota tavallista enemmän tuollaisiin erikoisiin yksityiskohtiin. Tykkäsin muuten tosi paljon siitä tavasta, miten Lapraksen telepatian käyttö oltiin toteutettu. Tarkoitan sitä, kuinka Lapraksen ääriviivat hehkuivat aina sen puhuessa. Mun mielestä pokemonit saisivat hehkua sillä lailla nykyäänkin, varsinkin kun noita telepatiaa mongertavia otuksia on jo niin paljon.

Mä haluaisin kauheasti itselleni oman Lapraksen, jolla voisi seilata merten halki kuten Ash teki ystävineen Orange Islandilla. :D Se olisi niin hauskaa! Hehee! Mä muuten tykkään Ashin Lapraksesta tosi paljon. Musta se on jotenkin tosi kiva seikka, että Lapras oli Ashilla ollessaan oikeasti vasta pieni lapsi, ja palatessaan vapauttamisensa jälkeen Ashin luokse, se oli kasvanut aikuiseksi. Se jotenkin kertoo siitä, että aika oikeasti kuluu Animessa, ja että pokemonit voivat kasvaa. :) Tykkään tästä ajatuksesta paljonkin.

Mä olen pyydystänyt Lapraksen joskus tiimiini, mutta en ikinä varsinaisesti käyttänyt sitä silloin. Taisi raukka vaan päätyä tietokoneen perälle lojumaan. Olen ajatellut joskus pyydystää Lapraksen uudelleen (vaikka yleensä vältän samojen pokemonin käyttöä), mutta tällä kertaa myös käytän sitä pelin loppuun saakka. :)


Tästä tuli jotenkin epäselvä postaus. :P Mulla on vaan pää ihan tyhjänä tänään, niin en osaa mainita Lapraksesta tämän enempää mitään mielenkiintoista. Mä voisin oikeasti selittää yhdestä pokemonista varmaan 500 riviä tekstiä, mutta olen päättänyt pitää nämä tekstit suhteellisen lyhyinä. Mulla riittäisi Lapraksesta varmasti enemmänkin sanottavaa, mutta en nyt saa mitään järkevää mieleeni. :D

Hyvää Joulua kuitenkin kaikille! Ehkä mä aloitan jossakin vaiheessa top 10-listan myös jostain toisesta pokemon-tyypistä...

6 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla ottaa se tiimiin. Itse kokeilen ainakin! ;)

      Poista
  2. Sä olet kyllä ihan oikeassa, Lapras on paras jääpokemon ikinä! Se on yleisestikin mun lemppari, vaikka tykkään tosi paljon myös esim. Pichusta ja Dragonitesta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, niin on! :D Pichu ja Dragonitekin ovat ihan kivoja. :)

      Poista
  3. Hyvää Joulua! Lapras on kyllä kiva mustakin! :3

    VastaaPoista