keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Pokemon White 2: Matka aavikon halki

Aina kun tiedän että seuraavaksi pelissä on tulossa aavikko-alue, ajattelen sen automaattisesti olevan hirveä painajanen. Koska aavikot vaan tuppaavat aina olemaan mulle todella ärsyttäviä paikkoja, mutta tällä kertaa mulla oli Desert Resortilla ihan hauskaa. :D

Ensin pyörin vaan hiekassa kouluttamassa pokejani hieman paremmiksi, mutta en jaksanut sitä kauaa. Sen sijaan jatkoin eteenpäin, ja pääsin pian ottelemaan Colressin kanssa Route nelosella. Mielenkiintoinen tyyppi, joka on selvästi Animessa ihan erilainen kuin pelissä. Mutta saa nähdä tuleeko pelissä vielä joitain ihmeellisiä juonenkäänteitä.

Jatkoin kuitenkin matkaa, ja tulin nopeasti hyvin keskeneräiseen kylään. Muistaakseni tämä paikka on Black kakkosessa hyvin erilainen, koska siinä kaupunki ollaan rakennettu valmiiksi. Ihan hauska idea, että nämä kaupungit ovat ihan erilaisia eri peleissä. En tiedä miksi, mutta pidin tästä keskeneräisestä hökkelikylästä enemmän. Tykkään aavikoista sen takia, että ne ovat usein ihan hylättyjä ja kuolleita paikkoja. En olisi halunnut yhtäkkiä ilmestyä mihinkään vastatasoitetulle asfaltille.

Ottelin siellä kuitenkin kaikkien trainereiden kanssa, ja sain kerättyä kylästä paljon kaikkea turhaa roinaa mukaani. :P Huvittavaa muuten että pelissäni on talvi, mutta en ole nähnyt lunta tai muita merkkejä talvesta vielä missään. Eihän nyt aavikolla sentään lunta sada!

Jatkoin matkaani Desert Resortille, jossa mä viihdyin tavallista paremmin. Yleensä mä nimittäin inhoan paikkoja, joissa on kamala hiekkamyrsky eikä näe ollenkaan eteensä, mutta tästä alueesta mä jotenkin tykkäsin. Arvatkaa oliko kuitenkin ärsyttävää, kun DS-laitteeni ruutu vilkkui edelleen mustana, ja samalla harhailin jossain epäselvällä aavikolla väistellen hiekkamonttuja. :D Kävi vähän tuskalliseksi, mutta kyllä mä lopulta löysin etsimäni: olin nimittäin luntannut netistä, että sieltä löytyy Fire Stone mun Growlithelleni. :)

Tiikeri saa kuitenkin odotella jonkin aikaa, ennen kun mä menen kehittämään sen. Koska Arcaninehan ei muistaakseni opi mitään iskuja leveleiden noustessa ylemmäs. Siispä odotan kunnes Growlithella on paljon tehokkaita iskuja, ennen kuin menen tökkimään sitä millään kivellä. Ajattelin odotella ehkä johonkin tasolle 35 asti, mutta katsotaan jos löydän noita iskuja ihan TM:inä jostakin lojumasta jo aiemmin.

4 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu! :) Tiesinkin tuon ExtremeSpeedin, mutta en tiedä vielä miten toimin sen kanssa.. Voi olla että kehitän Growithen tasolla 33, niin se ehtii oppia Arcaninena tuon ExtremeSpeedin, mutta en ole ihan varma.

      Poista
  2. Arcanine oppii tasolla 34 ExtremeSpeedin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tiedän. Saatan kehittää Growlithen niin aikaisin, että Arcanine ehtii oppia sen, mutta en ole vielä varma teenkö niin. :)

      Poista