lauantai 25. huhtikuuta 2020

Pokémon-fossiilit #08: Tirtouga & Carracosta


Cover Fossil: Tirtouga & Carracosta

Tirtouga on supersöpö ja mä muistan halunneeni sen tiimiini silloin kun viides sukupolvi oli ihan uusi. En kuitenkaan ikinä päätynyt käyttämään sitä, mikä on sinäänsä harmi, sillä Tirtouga ja Carracosta ovat molemmat oikein hienoja ilmestyksiä. Mä huomaan näitä fossiilipostauksia kirjoitellessa, että mun pitäisi selvästi käyttää enemmän fossileja tiimeissäni... En tiedä miksi Tirtouga ja Carracosta eivät ikinä päätyneet tiimiini asti - ehkä mä jotenkin onnistuin unohtamaan niiden olemassaolon, mikä on myös jotain mitä mulle tapahtuu näköjään näiden fossiilien kanssa. Dinosaurusten tavoin, mä rakastan myös kilpikonnia yli kaiken, joten senkin puolesta nämä kaksi sopisivat mulle täydellisiksi tiimiläisiksi.

Tirtouga ja Carracosta perustuvat merikilpikonniin, joten ne elivät Pokémon-maailman merissä miljoonia vuosia sitten. Tirtougat olivat loistavia uimareita ja pystyivät sukeltamaan helposti tuhannenkin metrin syvyyteen. Ne olivat myös kovia saalistajia, ja nousivat joskus jopa maalle asti ruoan perässä. Carracostat olivat sitäkin kovempia ja pystyivät repimään saaliin luita myöten palasiksi. Carracostat naamioituvat suureksi kivenlohkareiksi piiloutumalla kilpensä sisään, ja hyökkäävät sitten ohikulkevan saaliin kimppuun. Carracostan leuat ovat niin voimakkaat, että ne pystyvät murskaamaan myös kiviä ja terästä, sekä syömään kovakuorisia Omanyteja ja Omastareja.

Tirtouga muistuttaa kovasti merinahkakilpikonnaa, jolla on samankaltainen väritys Pokémonin kanssa. Merinahkakilpikonna on myös suurin nykyään elävä kilpikonnalaji ja se pystyy sukeltamaan muita matelijoita syvemmälle - Tirtougan tavoin noin tuhannen metrin syvyyteen. Pokémon on voinut saada vaikutteita myös sukupuuttoon kuolleesta Protostega-lajista. Carracosta saattaa taas perustua Archelon-nimiseen kilpikonnalajiin, joka oli yksi suurimmista koskaan eläneistä kilpikonnista. Archelonit kasvoivat jopa viiden metrin levyisiksi möhkäleiksi ja niiden uskottiin pitkään olevan läheistä sukua mainitsemani merinahkakilpikonnan kanssa.

Archelon-kilpikonnan fossiili

Merinahkakilpikonna

Tirtouga ja Carracosta ovat mielestäni tosiaan oikein kivoja Pokémoneja ja tykkään niiden designeista kovasti. Carracostasta olisi mielestäni saanut vielä hienommankin, mutta pidän siitä silti. Rakastan kilpikonnia, eivätkä merikilpikonnat ole poikkeus. Mun pitää varmaan koittaa raivata näillekin kahdella tilaa johonkin mun tulevaan tiimiini, koska tajuan tätä tekstiä kirjoittaessa miten kovasti haluan päästä kokeilemaan näitä kahta peleissä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti