sunnuntai 12. huhtikuuta 2020

Pokémon-fossiilit #05: Anorith & Armaldo


Claw Fossil: Anorith & Armaldo

Anorith ja Armaldo ovat rapumaisia fossiileja, joissa on myös dinosaurusmaisia piirteitä. Siitä huolimatta nämä ovat Rock/Bug-tyyppisiä, mikä saattaa herättää aluksi hämmennystä. Kuitenkin fossiili johon nämä kaksi voimakkaasti perustuvat on selkärangaton olento, jolta löytyi kehityksessään luultavasti toukkavaihe, joten öh- ainakin siinä on jotain epämääräistä viittausta ötököihin? Aika kaukaahaettua kylläkin... Kuitenkin, nämä kaksi olisivat varmasti sopineet myös vesityyppisiksi, mutta ainakin mun mielestä ötökkä on paljon coolimpi. Olen varmaan yksi harvoja joka ajattelee näin, mutta ei se mitään. Mä vaan rakastan Bug-Pokémoneja. :D

Anorith eli aikoinaan Pokémon-maailman merissä, tarkemmin yli 300 miljoonaa vuotta sitten. Nykypäivänä niitä löytyy kouluttajilta fossiileista herätettyinä, mutta ne eivät enää pärjää luonnossa, sillä meriveden laatu on muuttunut liikaa. Kehittyessään Armaldoksi, tämä Pokémon siirtyi asumaan maalle, mutta pysytteli edelleen veden äärellä. Se kävi meressä vain saalistamassa ja oli suuresta koostaan huolimatta taitava ja nopea uimari. Armaldo hyödyntää kaulassaan kasvavia ...härpäkkeitä, jotka antavat sille lisää vauhtia uidessa. Vahva panssari suojaa sitä vihollisten iskuilta ja valtavat koukkumaiset raajat auttavat metsästyksessä.

Anorith muistuttaa todella paljon Anomalocaris-nimistä fossiilia, joka eli merissä noin 500 miljoonaa vuotta sitten. Kyseinen olento oli taitava ja suurikokoinen uimari, jolla oli loistava näköaisti valtavien silmiensä ansiosta. Lisäksi Anorithissa on myös viittauksia artemia-nimisiin katkarapuihin, joita elää edelleen. Näitä otuksia kutsutaan suomeksi myös suolalehtijalkaisiksi. :D Armaldokin jakaa ulkonäön näiden otusten kanssa, mutta siinä on lisäksi myös jotain dinosaurusmaista.

Anomalocaris-fossiili

Artemia eli suolalehtijalkainen

Anorith ja Armaldo saattavat hyvinkin olla mun lempifossiilit. Tykkään molemmista tosi paljon - niiden ulkonäöstä, ideasta ja kuten mainitsin jo aiemmin, mä itse asiassa tykkään ötökkäpokémoneista ja sen takia näiden tyypityksestä! Käytin Armaldoa suhteellisen vähän aikaa sitten Alpha Sapphiren tiimissä, jossa se loisti oikein voimakkaana ja kivana tiimiläisenä. Sen takia mun rakkauteni näitä kohtaan on melko uusi juttu, vaikka olenkin aina pitänyt näitä kivoina poksuina. Mä unohdan jostain syystä tosi helposti näiden Pokémonien olemassaolon, mutta heti kun alan puhua niistä, muistan miten paljon mä rakastan niitä. Tosi kiva kaksikko!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti