perjantai 2. lokakuuta 2015

Pokemon Y: Inverse Battle ja Sycamore Battle!


Taas uusi Y-postaus! Tosin tällä kertaa se on ehkä vähän lyhyempi. Nyt kun Team Flare oltiin päihitetty, pystyin viimein jatkamaan matkaani kohti Pokemonmestaruutta. Tällä kertaa en enää jaksanut rampata Kaloksen läpi, joten opetin Charizardille Flyn ja lensin sillä takaisin Anistar Cityyn. Miksenköhän mä opettanut sille Flyta jo aikaisemmin? Olisin säästynyt paljolta. :D No mutta, eipä siinä mitään. Matkani jatkui kivalle metsäiselle Routelle numero 18, joka alkoi siis Anistar Cityn eteläpuolelta. Sain Sycamorelta viimein soiton, jossa hän kertoi haluavansa tavata mut kasvotusten seuraavassa kaupungissa. Ehkä professori viimein reagoi Team Flaren tekosiin jotenkin. :D



Route 18 oli oikein kivannäköinen. Mukava päästä pitkästä aikaa taas ihan tavalliseen vihreään metsään, vaikka ne edelliset rämeiköt ja lumireitit olivatkin mukavaa vaihtelua. :) Routen keskellä seisoi pieni mökki, jossa joku kouluttaja halusi haastaa mut erikoiseen Inverse Battleen. Sellaisessa Pokemonien tyypit ovat ihan sekaisin, jolloin normaalisti Super Effective-iskut ovatkin epätehokkaita ja päinvastoin. Tämä oli ihan mielenkiintoista, joten otin haasteen mieluusti vastaan!



Vaan tietysti heppu heittää ensimmäisenä otteluun Shedinjan, jota vastaan en osaisi otella edes normaalisti! :'D Sillä on niin vähän sellaisia heikkouksia jotka siihen tehoavat, mutta nyt mun piti vielä ajatella ihan nurinkurin. Arvatkaa vain tuliko siitä yhtään mitään? Lopulta jouduin häpeissäni Googlettamaan minkä tyypin iskut tehoavat Inverse Battlessa Shedinjaan. :DD Lopulta Charlie-Charizard sai hoidettua mokoman ötökän pois päiviltä, jonka jälkeen ottelu sujui heti paremmin. Mutta pakko myöntää että on hassua kuinka vahvasti nuo tyyppivahvuudet ovat lujittuneet munkin takaraivoon. Piti oikeasti vähän miettiä mitä iskee ja mihin. Lopulta onneksi voitin matsin, vaikka otteluni olikin aluksi vähän epätoivoista. :D


Mökin jälkeen Route muuttui entistä nätimmäksi. Siellä oli kauniita kukkia ja hauskoja kaivoskiskoja. Ne johtivat pariin luolaan, mutta jostain syystä ajattelin professori Sycamoren haluavan ehkä tutkia niitä mun kanssani tai jotain, joten en mennyt sinne päin vielä. :D Saavuin sitten nättiin Couriway Towniin, jossa oli hienoja vesiputouksia ja muitakin kivoja yksityiskohtia. Yksi niistä oli juna-asema, joka oli hauska maailmaan aitoutta tuova lisä. :)


Tapasin lopulta Sycamoren, jolla ei lopulta ollut oikein mitään järkevää sanottavaa. Hän vain mainitsi Team Flaren ohimennen, kiitellen mua sellaisesta pikkujutusta kuin maailman pelastaminen, mutta siihen se jäikin. Kiva että olit huolissasi musta, professori (huomaa sarkasmi). Nooh proffa sitten yllättäen haastaa meikäläisen otteluun!


Hän oli tainnut hankkia jostain uuden Charmanderin, koska häneltä löytyivät kaikki Kanton startterit viimeisissä muodoissaan. Ottelu oli tosi helppo ja hetkessä ohi. Sen jälkeen Sycamore vihjaili että hänellä on mulle joku yllätys suunnitteilla, mutta saa nähdä miten sen kanssa käy. En luota professoriin (enää) tarpeeksi että odottaisin mitään kauhean innoissani. :D


Nyt kun Sycamore ei halunnutkaan tutkia mun kanssa luolia, palasin takaisin edelliselle Routelle ja menin siellä olevaan Terminus Caveen. Se oli aikamoinen sokkelo, tai sitten mä vain onnistuin eksymään kuten yleensä. :D Luolassa oli ihan kivoja Pokemoneja (varsinkin katosta niskaani pudonnut Ariados, joka näyttää ihan hitsin nätiltä ja upelta tässä pelissä aaaaaahh), sekä jotenkin oudon huumorintajuisia Hikereita. :D Lopulta tulin kuitenkin umpikujaan, koska joku julma kouluttaja ei päästänyt mua pidemmälle. Hööh. Tosin olen aika varma, että luolan tarkoituksena on vain saada jokin legendaarinen poke Elite Fourin jälkeen. Varmaan Zygarde.



Palasin reissun jälkeen takaiin Couriway Towniin, jossa astuin seuraavalle Routelle numero 19. Saa nähdä mitä kaikkea se paikka tuo tullessaan. Tässä taas tiimini tämänhetkinen tilanne:


9 kommenttia:

  1. Vau. Saa nähdä mitä tuolla luolassa on.

    VastaaPoista
  2. Pakko myöntää että Inverse Battle sekoitti munkin pääni aika pahasti. :D En ole kauhean hyvä noissa tyyppivahvuuksissa muutenkaan, niin se ottelu oli aikamoista painajaista. Mutta kyllä mä siitä onneksi selvisin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, hyvä sentään että edes jollekin kävi samalla tavalla kuin mulle. :D Mullakin pääsee joskus tyyppivahvuudet unohtumaan, varsinkin vähän "oudompien" tyyppien kohdalla. Kyllä mä muistan mille Water on heikko, mutta mulla ei ole hajuakaan mille vaikkapa Poison on heikko... :S

      Poista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mä ajattelinkin.
      Taidat olla ihan oikea Pokemonmestari kun sulla ei ikinä tunnu olevan ongelmia missään!

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
  4. Oon kateelline, ite saatan saada 3ds vasta jouluna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei... Tiedän miltä susta tuntuu, koska kaikki mun tutut saivat 3DS:n vuosia ennen minua. Olin tosi kateellinen... Mutta pianhan se Joulu jo tulee! :)

      Poista