sunnuntai 20. tammikuuta 2019

Detective Pikachu-elokuvan ensimmäinen traileri


Jostain syystä mä olen pitänyt alusta asti Detective Pikachun ideasta tosi paljon. Se on outo, mutta virkistävä uusi konsepti, joka kaikesta kummallisuudestaan huolimatta toimii. Ainakin mun mielestä. Mä ostin Detective Pikachu-pelin joskus kesällä ja tykkäsin siitä kovasti. En tosin antaisi sille mitään huippupelin titteliä, vaan se oli paikoin loppujen lopuksi vähän tylsä ja hidastempoinen, mutta se ei haitannut mua. Pelin viihdyttävät ja hauskat cutscenet ja mysteerinen juoni toimivat, ja saivat mut pysymään pelin parissa monta päivää putkeen muista heikkouksistaan huolimatta. Detective Pikachu ei ehkä ollut gameplayn puolesta mikään maailmanmullistus, mutta sillä oli luonnetta ja vahvaa viehättävyyttä. Rakastuin Detective Pikachuun myös hahmona huomattavasti ja voisinkin sanoa häntä yhdeksi lempihahmokseni Pokemon-peleissä yleisesti.

Tämän kaiken takia olen odottanut innolla miltä ensimmäinen aito ja oikea näytelty Pokemon-elokuva, Detective Pikachu, tulisi näyttämään. Näytellyn Pokemon-elokuvan teossa on valtavasti kompastuskiviä, varsinkin kun Pokemonin fanikunta on yleisesti tosi kriittistä porukkaa. :D Yksi mun suurimmista huolenaiheista on ollut tyyli, millä Pokemonit tullaan animoimaan. Tulevatko ne näyttämään suloisilta pelkistetyiltä piirroshahmoilta, vai aidoilta oikeaan maailmaan sulautuvilta karvaturreilta? Valitettavasti elokuvan ensimmäinen traileri nosti pahimmat pelkoni esiin, eli Pokemonit näyttävät kuin näyttävätkin oikeaan maailmaan tehdyiltä aidoilta monstereilta.


En nyt sano että Pokemonit näyttävät ihan kamalilta, vaikka se olikin hetken mun ensivaikutelma. Katsoin elokuvan trailerin varmaan kolme kertaa läpi ensimmäisellä kerralla, ja koitin koko ajan miettiä ovatko Pokemonit hirveäitä vai onnistuneita. En ole vieläkään osannut täysin päättää. Tavallaan on mahtavaa nähdä miltä Pokemonit saattaisivat näyttää oikeassa maailmassa ja kunnioitan leffan tekijöitä ottamastaan riskistä luoda taskuhirmut näin. Valitettavasti Pokemonit eivät kuitenkaan ole mun silmissäni ihan onnistuneita, vaan elokuva näyttää enemmän yhdeltä sellaiselta feikkitrailerilta joita ihmiset tekevät huvin vuoksi clickbaitteina nettiin, joissa poksut näyttävät tosi kököiltä. Mutta samalla taas kun katson trailerin huippukarvaista Pikachua, siinä on yhtäkkiä jotain mistä mä tykkään. Pikachussa mua häiritsee varmaan enemmän se, ettei elokuvan Pikachu vaikuta olevan luonteeltaan kauhean lähellä pelien Pikachua, johon mä rakastuin. Toisaalta se voi olla hyväkin asia, koska tämä antaa elokuvalle ihan oman ilmeen. Myöskään päähenkilö Timin luonne ja yleinen viba vaikuttavat erilaisilta elokuvassa kuin pelissä.

Tätä tyyliä kun olisi vielä pikkuisen parannellut aidommaksi, niin olisi näyttänyt kivalta:




Vaikka siinä on järkeä, että Pokemonit näyttävät realistisilta, olisin silti salaa toivonut niiden näyttävän enemmän sarjakuvamaisemmilta. Niinkin oudoissa videoissa, kuin viime aikoina tulleissa Pokemon GO:n sukupolvi-trailereissa on mielestäni sellainen tyyli, jonka olisin mielelläni nähnyt tässä elokuvassakin (kuvia tuossa yläpuolella). Pokemonit näyttävät Hoenn- ja Sinnoh-videoissa tosi samoilta kuin peleissä, mutta hieman kiillotetuimpina ja yksityiskohtaisempina sopiakseen realistiseen ympäristöön. Ymmärrän kuitenkin, että loppujen lopuksi tällainen yksinkertainen tyyli voisi näyttää itse elokuvassa oudolta, joten kunnioitan edelleen elokuvan tekijiöden valintaa. Harmittaa kuitenkin, ettei paljon odottamani leffa näytä ihan niin kivalta mitä olisin toivonut. Pokemonien ulkonäön lisäksi leffan traileri ei muutenkaan kauheasti innosta mua, mutta kuka tietää jos mun mielipiteeni vielä muuttuu. En ole mitenkään suuresti pettynyt, ehkä osittain siksi etteivät odotukseni olleet ikinä kauhean korkealla, joten jään kaikesta huolimatta odottamaan kiinnostuneena lisää infoa elokuvasta. Ehkä karvainen Pikachu vie mun sydämen viimeistään kun näen sen juovan kahvia. :D

Huomiokaa muuten, että kirjoitin tämän postauksen jo marraskuussa heti trailerin tultua, mutta päätin julkaista sen vasta nyt. Nykyään mielipiteeni tätä aihetta kohtaan on muuttunut ja saatankin kirjoittaa päivitetyistä ajatuksista uuden postauksen jossain vaiheessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti