torstai 7. toukokuuta 2020

Pokémon-fossiilit #10: Tyrunt & Tyrantrum


Jaw Fossil: Tyrunt & Tyrantrum

Jollain lailla tuntuu hassulta, että Pokémonilla kesti peräti kuusi sukupolvea tehdä Tyrannosaurukseen perustuva fossiilipokémon, kun kyseessä on kuitekin ehkä kaikkien tosimaailman fossiilien kuningas! Tyrannosaurus on varmasti tunnetuin dinosaurus ja yksi suosituimpia hirmuliskoja jota nähdään mm. televisiossa ja kirjoissa. Tyrunt ja Tyrantrum ovat onneksi samalla tavalla upeita, ja ainakin mun mielestä edustavat tätä terävähampaista hirmua erinomaisesti.

Tyrunt on pieni, kovapäinen ja itsekäs Pokémon. Jos se ei saa mitä haluaa, se alkaa juosta ympäriinsä kuin kiukutteleva pikkulapsi. Tyruntilla on erittäin voimakkaat leuat ja se kykenee murskaamaan niillä jopa kokonaisia autoja. Siksi Tyruntit vahingoittavat joskus toisiaan vahingossa, kun ne leikkivät ja koettelevat voimiaan. Kehittyneenä Tyrantrum on sitäkin voimakkaampi ja Pokémonin suuri koko, vahvat leuat ja teräsmäisen kova suomupanssari tekivät siitä Pokémon-maailman fossiilien kuninkaan. On olemassa teorioita, että Tyrantrum oli eläessään 100 miljoonaa vuotta sitten kokonaan sulkien peitossa, toisin kuin sen nykypäivänä tunnettu muoto.

Tyrunt ja Tyrantrum perustuvat siis tottakai Tyrannosaurukseen, valtavaan lihansyöjä-dinosaurukseen, joka eli tosimaailmassa 65 miljoonaa vuotta sitten. Tyruntin piirteissä on myös jotain samaa Gorgosauruksen, toisen samaan heimoon kuuluvan hirmuliskon, kanssa. Tyrantrumin ulkomuoto on saanut Tyrannosauruksen lisäksi vaikutteita myös Carnosauria-heimon dinoista, sekä Cryolophosauruksesta, jolta löytyy Tyrantrumin kanssa samankaltainen otsakoriste.

Tyrannosauruksen fossiili

Cryolophosaurus

Mä tykkään Tyruntista ja Tyrantrumista tosi paljon, ja käytinkin niitä tiimissäni Pokémon Y:ssä. Molemmilla on tosi kivat designit, varsinkin Tyrantrumilla. Tykkään kuinka se on perinteisen Tyrannosauruksen näköinen, mutta siihen on lisätty tuollainen pehmeä sulkaharja, viittaamaan siihen kuinka dinosauruksilla, myös Tyrannosauruksella, saattoikin olla paksu höyhenpeite. Rock/Dragon on myös mielenkiintoinen tyyppiyhdistelmä, tosin harmi sinäänsä että ne ovat kaksi tyyppiä joista en kauheasti tykkää. Kuitenkin, tosi kiva kaksikko ja olen superiloinen että me saatiin Tyrannosaurukseen perustuvat fossiilit, koska tehän varmaan tiedätte miten suuri dinosaurusfani mä edelleen olen. :D

Pahottelut että näitä fossiilipostauksia on tullut hitusen harvemmin - mulla jatkui pitkästä aikaa työt, joten mulla ei ole ihan yhtä paljon aikaa kirjotella näitä. Eipä tässä kuitenkaan ole kuin enää pari jäljellä, joten koitan saada ne tehtyä samankaltaiseen tahtiin. Toivottavasti olette pysyneet kaikki terveinä! Kyllä tämä tästä! <3

2 kommenttia:

  1. Näihin kahteen pokemoniin kuuluu minun mielestäni yksi parhaimmista ja yksi huonoimmista fossiileista. Tyrunt on tosi hauskan näköinen, ja käytinkin sitä jonkun aikaa tiimissäni Y:ssä. Tyrantrum taas... ei vaan sovi minulle. Ehkä jos väritys olisi pysynyt samana, niin sitten pitäisin siitä enemmän. Tyrantrumissa on myös liikaa yksityiskohtia, tykkään yleensä vähän enemmän simppeleistä pokemoneista. Esim tuo parta (???) ja kaulus vaikuttavat vähän turhilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmi ettei Tyrantrum miellytä sua! Mä taas nimenomaan tykkään tosta sen parrasta ja pörrökaulurista, sekä tosta punertavasta väristä. :D En yleensä tykkää liian yksityiskohtasista Pokémoneista, mutta mun silmissä Tyrantrum on jostain syystä tarpeeksi yksinkertanen.

      Poista