keskiviikko 27. helmikuuta 2019

Pokémon Sword & Pokémon Shield ovat täällä!



Pokemonin 8. sukupolvi on viimein täällä, kantaen nimiä Pokémon Sword & Pokémon Shield ja mä olen I-N-N-O-I-S-S-A-N-I. Mun Pokemon-fiilis on ollut viime aikoina melko matalalla, mutta kiitos uusien pelien, sekä Detective Pikachun uusimman trailerin, se on noussut vihdoin taas huomattavasti ylemmäs. Mä aion kirjoittaa tulevina päivinä näistä aiheista varmaan parikin postausta, tämän ensimmäisen ollen vain tämmöinen yleinen ja ympäripyöreä mielipiteeni uusista peleistä. Suurin syy tähän on se, että olen parhaillani karmeassa flunssassa, joten mulla ei ole kauheasti voimia kirjoittaa mitään syvällisempää tekstiä. Siksi pahoittelenkin jo etukäteen, jos tämä postaus on kauhean sekava, tosin se ei olisi mun blogini kohdalla mitenkään uutta, eihän? :D

Anyways, tällä hetkellä uudet pelit näyttävät mielestäni tosi upeilta! Tosin nimet Sword ja Shield kuulostavat mun korvaani jotenkin tosi tyhmiltä, mutta eipä sillä niin väliä ole. Näistä onkin jo vitsailtu, että kyseessä on Pokemon Protec ja Pokemon Attac. :D Pelien logotkin näyttävät vähän epäpokemonmaisilta, mutta ei niissä sinäänsä mitään vikaa ole. Uudet pelit ovat tulossa tottakai Nintendo Switchille ja sijoittuvat kovasti Iso-Britanniaa muistuttavaan Galar-regioniin. Trailerissa nähtiin Big Beniä muistuttava rakennus, englantilaista maalaismaisemaa sekä muotia ja joitain kovin englantilaisia maamerkkejäkin. Myös alueen kartta on kovasti Iso-Britannian näköinen, joten Galar on selvästi saanut sieltä vaikutteita. Pelien graafinen tyyli on mielestäni aivan älyttömän kaunis! Tykkäsin Let's Go-peleissä niiden vähän animemaisesta tyylistä ja Swordissa ja Shieldissä tätä on vain korostettu entisestään. Joistain kohdista traileria tulee melkeen joku upea Ghibli-elokuva mieleen ja siitähän meikäläinen tykkää!

Myös pelihahmot ovat tosi kivannäköisiä - pidän varsinkin tyttöhahmon ulkonäköä yhtenä parhaista mitä Pokemonissa on nähty. Poika on vähän tylsemmän näköinen, mutta ihan ok. Tosin hänen valtava reppunsa on vähän kömpelön näköinen. Ainoa miinus on se, että hahmot ovat tosi identtisiä malliltaan Sunin ja Moonin hahmojen kanssa. Olisin toivonut vähän uudenlaisempaa tyyliä, mutta eipä se mulle mikään dealbreaker ole. Monet tuntuvat olevan pettyneitä, miten kovasti uudet pelit muistuttavat vain HD-versioita Sunin ja Moonin tyylistä, mutta mua tämä ei oikeastaan haittaa. Toki ihan uudennäköinen ilme olisi ollut vielä parempi, mutta Pokemon on tunnettu pienistä askelistaan, joten en ole mitenkään yllättynyt. Ehkä sitten ensi kerralla. :D



Sitten se, mikä on usein se isoin juttu, eli aloituspokemonit: tulipupu Scorbunny, ruohoapina Grookey ja vesikameleontti Sobble. Tykästyin näistä kolmesta eniten ensimmäisenä Sobbleen, luultavasti siksi, että se muistuttaa mua kovasti Mudkipista, joka sattuu olemaan yksi suosikkipokemonejani. Sobblesta sanotaan, että se on hieman arka Pokemon, joka pystyy naamioitumaan lähes näkymättömiin vedessä. Tykkään sen designista tosi paljon, vaikka sen pää olisi voinut olla mun makuuni hieman pienempi. :D Tykkään siitä keltaisesta tupsukkeesta sen päässä, sekä suloisista kameleontti-jaloista. Kaikenkaikkiaan oikein herttainen tapaus.

Toinen söpöliini on Grookey, ilkikurinen ja utelias veijari, joka muistuttaa kovasti apinaa. Grookey on aivan älyttömän suloinen ja tykkään sen designista tosi paljon! Musta tuntuu, että mun pitää ruveta kutsumaan itseäni starttereista ruohopokemonien käyttäjäksi, koska ne ovat nykyään niin mieleisiä mulle. Ennen muinoin sanoin nimittäin aina, että rakastan tulistarttereita eniten, mutta jälleen kerran tykkään siitä vähiten. Scorbunny on iloinen ja veikeä tulipupu, joka on täynnä energiaa, muttei kamalan mieleinen mun silmissäni. Ei se mun mielestä mikään ruma tapaus ole, mutta jokin Scorbunnyssa vaan häiritsee tosi paljon. Mulle tulee siitä mieleen Meowth, jota en ole ikinä pitänyt kauhean kivannäköisenä Pokemonina, sekä Sonic, jota olen jostain syystä aina vihannut hahmona. Scorbunnyn ulkonäkö ei ole siis onnistunut voittamaan mun rakkauttani, mutta en tosiaan sano sitä mitenkään epäonnistuneeksi. Pidän vaan Sobblesta ja Grookeysta paljon enemmän.


Tässä nyt oli tämmöinen lyhyt ja sekava ensivaikutelmani Pokemon Swordista ja Shieldistä, joista aion tosiaan kirjoittaa todennäköisesti vielä toisen postauksen vähän myöhemmin, kunhan tästä paranen. Yleisesti pelit näyttävät mun mielestä tosi mielenkiintoisilta ja upeilta, enkä malta odottaa, että niistä kuullaan lisää! Galar-region näyttää hienolta, aloituspokemonit ovat kivoja ja gymien paluu on tervetullut juttu - mulle jäi peleistä vain ja ainoastaan hyvä maku suuhun. Vaan entäs te lukijat? Mitä mieltä te olette uusista peleistä? Mikä starttereista on suosikkinne?

6 kommenttia:

  1. Mun omassa blogissa on hieman yksityiskohtaisempi selostus näistä, mutta laitan nyt tähänkin lyhyen mielipiteeni.

    Starttereista olen aika samaa mieltä kanssasi, tosin Grookey on ehkä mielestäni hiukan Sobblea parempi. Sobblessa vihaan sen nimeä. Scorbunny jäi jotenkin tylsäksi, vaikkei sekään mikään huono ole.

    Grafiikat ovat kyllä loistavia. Ja taidan olla tyhmä, mutta en tajunnut ollenkaan Galarin muistuttavan Iso-Britanniaa.

    T. Sekavien kirjoitusten ja kommenttien mestari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa itse vieläkään täysin päättää, pidänkö enemmän Sobblesta vai Grookeysta. Ja mä taas en tykkää Scorbunnyn nimestä. Se on jotenkin tosi mielikuvitukseton.

      Et sä mitenkään tyhmä ole, kun ei se kuitenkaan ole ihan itsestäänselvää. Munkin piti ensin tutkailla traileria ja regionin karttaa ennen kuin huomasin tämän. :)

      Poista
  2. Mä tykkään eniten Sobblesta, mut oikeestaan tykkään kaikista :D Oon innoissani peleistä ja ne näyttää musta kivoilta!

    VastaaPoista
  3. Siis pelien graafinen ilme on tooosi siisti. Tykkään. Myös Galarin sijoittuminen Britteihin on kivaa, se sopii hyvin.
    Starttereista miunki suosikki on Sobble. Se on suupersöpö<3 Scorbunnykin on tosi kivan näkönen. Mutta Grookey ei iske miuhu samal taval.. Joku sen nenäs häiritsee minuu xdd
    Mut kokonaisuudessa tykkään paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäät! Ja hyvä että Scorbunny saa sulta rakkautta, kun muhun se ei samalla tavalla iskenyt. :D Jostain syystä oon kuullut monta kommenttia Grookeyn nenästä. Mikäköhän siinä on ettei ihmiset tykkää siitä? xD

      Poista