maanantai 24. heinäkuuta 2017

Alpha Sapphire Osa 15: Tie mestaruuteen!


No niin! On vihdoinkin aika kirjoittaa viimeinen Alpha Sapphire-postaus. Mä voitin viime kerralla juuri kahdeksannen salin, jonka ansiosta pystyin nyt suuntaamaan kohti Victory Roadia. Tiimiinihän kuuluu Sceptile, Breloom, Azumarill, Torkoal, Armaldo ja Raichu - katsotaan miten liiga onnistuu näiden kanssa. :) Surffailin Sootopolis Citystä muutamaa Routea pitkin Hoennin oikeassa reunassa seisovaan pieneen saareen, jossa en ollut vielä käynyt. Siellä mä nousin vesiputousta ylös pienelle kummulle, jolla seisoi pelkkä yksi Pokemon Center. Jostain syystä paikka laskettiin kuitenkin kaupungiksi, nimeltään Ever Grande City. Ihan nätti paikka, ei siinä mitään - kivasti kukkia. Paransin poksuni ja hamstrasin reippaasti Repelejä mukaani, jonka jälkeen olin valmis astumaan viimeiseen koitokseen ennen Pokemonliigaa - Victory Roadille.


Harmi kyllä Victory Road oli todella helppo ja todella lyhyt. Jotenkin muistelin että Hoennin Victory Road olisi ihan hirveän sokkeloinen ja pitkä, mutta ei se kyllä sellaiselta tuntunut. Suorastaan outoa etten mä eksynyt sinne - mä kun eksyn aina Pokemon-pelien jokaiseen luolaan tai sokkeloon. :D Sen sijaan ottelin Trainerien kanssa, keräilin itemejä, ja löysin pian tieni ulos kauniiseen pieneen puistomaiseen paikkaan, jossa virtasi jokia ja kasvoi kukkasia. Siellä oli jotenkin mystinen tunnelma, kun taustalla ei soinut minkäänlaista musiikkia. Tykkäsin siitä.


Puiston perällä punaisten kukkien keskelle seisoi Wally, joka halusi tottakai haastaa mut otteluun. Vähän harmittaa ettei tässä kohdassa ollut Brendania, vaan Wally sai jotenkin "loistokkaamman lopun" meidän rivauliuteen. Mutta eipä se mitään. Mä voitin Wallyn ikävän helposti, ja aloin epäillä että Elite Four tulisi olemaan samaa tasoa. Ehkä mun Pokemonit olivat taas pikkuisen liian ylilevelisiä, kun ne olivat kuitenkin melkein 15 leveliä vastustajia korkeammalla koko ajan. Hups. :D Ehkä se Exp. Share olisi pitänyt sulkea vähän useammin... Wallyn ottelun aikana soi muuten tosi upea musiikki, jota olen käynyt kuuntelemassa vielä monta kertaa pelin voitettuanikin Youtubessa.



Wallyn voitettuani, mä suuntasin eteenpäin ja saavuin viimein Pokemonliigan portille. Oli tullut aika haastaa Elite Four, johon mä ryhdyin saman tien. Tämän pelin Elite Four-mesta oli ihan kivannäköinen paikka, mutta en muistanut ettei tässä pysty valitsemaan missä järjestyksessä heidät haastaa. Sen sijaan kuljin koko ajan vain pitkää käytävää  eteenpäin aina uuden kouluttajan luokse, saamatta vaikuttaa mihin suuntaan mä menin. Mutta eipä tuo mitään haitannut. Pokemonliiga itsessään oli vähän tylsä - siellä ei jotenkin ollut mitään eikä ketään.


Ja kuten olin aavistanutkin, Elite Four oli varsin helppo, eikä mulla ollut sen kanssa oikeastaan mitään ongelmia. En ole edes varma fainttasiko yksikään mun Pokemoneista kertaakaan, vaikka ostin joku sata Reviveä. Sinne meni rahat... o_o Voitettuani kaikki Elite Fourin jäsenet, pääsin viimein haastamaan Stevenin. Hän oli onneksi sentään vähän haastavampi, mutta kyllä mä hänetkin voitin aika helpolla. Mega Sceptile taisi viedä kunnian viimeisestä iskusta Mega Metagrossiin. Brendan tuli mukavasti onnittelemaan mua professorin kera mun uudesta tittelistäni. Kaikki rivalit eivät taida tehdä niin, joten arvostin tätä. :D Sen jälkeen mut leimattiin Pokemonmestariksi, pääsin Hall of Fameen, ja palasin pyörällä takaisin kotiin. Loppu.



Alpha Sapphire on kyllä hieno peli. Olen aina tykännyt kolmannesta sukupolvesta ja Hoennista tosi paljon, joten tätä oli tosi suuri ilo pelata. Musta tuntuu että Alpha Sapphire on yksi mun suosikki Pokemon-pelejäni, HeartGoldin ja Moonin rinnalla. Harmi vaan että tämä oli tosi helppo peli, eikä mulla ollut kauheasti haastetta sen kanssa. Mutta kivaa mulla silti oli. :) Mun tiimistäni tuli myös mielestäni tosi onnistunut, ja tykkäsin sen jokaisesta jäsenestä tosi paljon. Haluan ehdottomasti läpäistä tiimini kanssa vielä Delta Episoden, tosin siitä mä en aio kirjoittaa mitään. Toivottavasti te olette tykänneet lukea näitä mun Alpha Sapphire-postauksia. Voi olla etten enää kirjoita tällaisia pitkiä postauksia uusista Pokemon-peleistä jatkossa, vaan teen samalla tavalla kuin Moonin kanssa. Eli kirjoitan ensivaikutelmistani ja myöhemmin mielipiteen pelin läpäistyäni. Mutta se jää nähtäväksi.

Iloista kesää teille kaikille! Tässä vielä tiimini tilanne pelin loppuessa:



2 kommenttia: