tiistai 18. heinäkuuta 2017

Kawan lempipokemonit: Sija 8


SALANDIT

"It burns its bodily fluids to create a poisonous gas. When its enemies become disoriented from inhaling the gas, it attacks them." -Sun Pokedex

"Volcanoes or dry, craggy places are its home. It emanates a sweet-smelling poisonous gas that attracts bug Pokémon, then attacks them." -Moon Pokedex

Mun lempipokemonlista jatkaa samaa rataa, eli pysyy voimakkaasti liskoihin perustuvissa Pokemoneissa. :D Salandit ja Salazzle ovat molemmat tosi upeita Pokemoneja, mutta laitoin tähän postaukseen kunnian kuitenkin Salanditille, koska pidän sen designista vähän enemmän. Mä myös luonnollisesti näin Salanditin ensin kun uusia Alola-Pokemoneja paljasteltiin, joten olen varmaan senkin takia tykästynyt siihen vähän Salazzlea enemmän. Joka tapauksessa tämä on tosi kiva ja siisti kaksikko, jotka ovat nousseet nopeasti lähelle mun sydäntä. Seitsemännessä sukupolvessa ei ole hirveästi sellaisia Pokemoneja joita mä rakastan tosi paljon, mutta nämä myrkkyliskot ovat poikkeus. Jotenkin tuo Fire/Poison-tyypitys iskee muhun tosi hyvin - olen aina pitänyt tulipokemoneista ja myrkky-tyypityskin usein tekee Pokemonista heti jotenkin coolimman. :D

Rakastan ihan hirveästi Salanditin designia, ja pidän sitä tällä hetkellä ehkä yhtenä parhaista designeista mitä olen yhdelläkään Pokemonilla nähnyt. Joku saattaa ihmetellä tätä kovasti - onhan kyseessä kuitenkin vain pieni, simppeli, musta lisko - mutta jokin noissa violeteissa viirusilmissä, oranssissa selkäkuviossa ja pienissä korvamaisissa ulokkeissa viehättää mua todella paljon. Jotenkin vaan ihan täydellinen väriyhdistelmä. Siksi mua harmittaa hieman Salazzlen design, koska sen kuviot mentiin vaihtamaan oranssista vaaleanpunaisiksi. Lisäksi Salazzlen vartalon muodoissa on jotain liian ihmismäistä. Sen takajaloissa varsinkin on jotain tosi häiritsevää, vaikka muuten kyseisen Pokemonin designissa ei ole mitään valittamista. Tykkään että nuo Salanditin korvat muuttuivat Salazzlen selässä liehuviksi ihme koristeiksi. :D

Tykkään Salanditissa myös sen uudesta Abilitysta, jonka ansiosta Pokemon pystyy myrkyttämään kenet tahansa, oli vastustaja minkä tyyppinen hyvänsä. Olen aina tykännyt myrkyttää vastustajani Pokemon-peleissä, joten tämä Ability sopii mulle hyvin. :D Tykkään myös siitä, että Salandit voi kehittyä Salazzleksi vain naaraana, koska maailmassa on oikeastikin liskolajeja joihin ei kuulu ollenkaan uroksia. Hauska idea tehdä tähän perustuva Pokemon. Pyydystin myös itselleni Salanditin Moonissa ja se osoittautui hyväksi tiimiläiseksi. Siinäkin siis yksi syy mulle lisää rakastaa näitä liskoja. Ei mulla oikeastaan ole näistä muuta sanottavaa. Salandit pääsi mun top 10-listalle kaikessa yksinkertaisuudessaan omaamalla upean designin, kivan tyypityksen ja voimakkaan hienon kehitysmuodon. Ei mun hurmaamiseen näköjään sen ihmeempää tarvita. :D

2 kommenttia: