sunnuntai 20. marraskuuta 2016

Aloituspokemonien viimeiset muodot

http://i1331.photobucket.com/albums/w598/Kawa004/SunMoon/decidueye_incineroar_primarina_by_ghostekey-dan4wcd_zpsd5wu87ap.jpeg
Tehnyt Deviantart-käyttäjä GhosteKey

Heippa taas kerran pienen tauon jälkeen! Pokemon Sun ja Moon ollaan vihdoin julkaistu jossain päin maailmaa, mikä tuntuu musta ihan oudolta. Tuntuu että vasta ihan äsken me saatiin kuulla peleistä ensimmäisen kerran, mutta pian niitä pääsee jo pelaamaan. Ihme juttu miten aika rientää. Olen ajatellut etten aio kirjoittaa tänne blogiin Sunista tai Moonista sellaisia läpipeluu-postauksia, joita kirjoitan parhaillani Alpha Sapphiresta. Yksi pääsyy miksi pelaan sitä niin hitaasti on se, että tänne blogiin siitä kirjoittaminen hidastaa mua tällä hetkellä tosi paljon. Oliko tuo taas vähän outo lause?

On nimittäin paljon helpompaa vain tarttua peliin ja pelata sitä eteenpäin, kuin että pitää koko ajan pysähtyä räpsimään siitä valokuvia, miettiä onko pelannut yhden postauksen verran eteenpäin, ja muutenkin tiedostaa että joutuu kirjoittamaan pitkän tekstin aina pian pelaamisen jälkeen. Normaalisti tuollainen ei haittaa mua yhtään, minkä takia alunperin rupesinkin kirjoittamaan pelaamisestani tänne blogiin, mutta kuten blogin aktiivisimmat lukijat ovat varmasti huomanneet, mulla on tällä hetkellä vähän huono elämäntilanne kirjoittaa blogiin paljon pitkiä postauksia. Siksi ajattelin että skippaan postaukset Sunista tai Moonista kokonaan (kumman ikinä valitsenkaan, en ole vielä päättänyt), ja kirjoitan niistä vain läpäistyäni pelin jonkinlaisen arvostelun tai mielipiteen pelikokemuksestani. Olen nimittäin myös huomannut ettei esimerkiksi Alpha Sapphire-postaukset ole yhtä suosittuja kuin muut kirjoittamani postaukset, joten olisi harmillista nähdä turhaa vaivaa ja hidastaa uuden kivan pelin pelaamista ja hankkimista blogin postausten takia. Toivottavasti tämä ei mitenkään muserra ketään tai saa mua kuulostamaan kauhean tympeältä tai peräti laiskalta? Olen ihan hirveän innoissani tällä hetkellä pelien hankkimisesta, joten en halua hidastella niiden kanssa hetkeäkään. Jatkan kuitenkin Alpha Sapphire-postauksia ja kirjoitan niistä postaukset loppuun asti kuten olen tehnyt tähänkin mennessä. Voi olla että siinä kestää kuitenkin hieman, jos pelaan ensin Sunin tai Moonin läpi. Saa nähdä miten siinä käy. Toivottavasti mä piristyn tästä pian ja saan vähän voimia takaisin, jotta voin kirjoitella kuitenkin jatkossa seuraavista Pokemon-peleistä taas kunnollisia postauksia!

Nyt on kuitenkin tarkoitus mennä viimein postauksen itse asiaan, eli mielipiteeseeni Alolan aloituspokemonien viimeisistä muodoista. Nämähän vuotivat esiin jos joskus ajat sitten kesän alussa, mutta niistä ei voitu olla satavarmoja ennen kuin vasta muutama viikko sitten. Ajattelin että kirjoitan vielä näistä kolmesta mielipiteeni pelien julkaisun kunniaksi, jonka jälkeen jatkan viimein muidenkin kuin Suniin ja Mooniin liittyvien juttujen kirjoittamista. :)

http://i1331.photobucket.com/albums/w598/Kawa004/SunMoon/Sun_Moon_Decidueye_Z-Move_artwork_zps8fyrhkcy.png

Decidueye on Grass/Ghost-tyyppinen Arrow Quill Pokemon, ja tottakai Rowletin viimeinen muoto. Decidueyen Ghost-tyypitys taisi yllättää todella monet - myös mut - mutten ole varma mitä siitä sanoisi. Olisin varmaan kuitenkin tykännyt enemmän Decidueyen pysyneen puoliksi lentotyyppisenä, mutta samaan aikaan Ghost-tyyppinen startteri on aika siisti. :D Decidueye esittää selvästi jonkinlaista jousiampujaa, joidenkin mielestä vähän Robin Hoodia. Pidin aina näistä startterien muodoista Decidueyesta eniten, mutten siltikään ollut ikinä sen suurin fani. Nyt olen kuitenkin huomannut tykästyväni siihen koko ajan enemmän ja enemmän, jonka vuoksi olen päättänyt valita Rowletin startterikseni peleissä. Decidueyen design on musta tosi hieno, ja yllätyin miten paljon tykkään itse asiassa kaikista yksityiskohdista sen ulkonäössä. Yleensä suosin simppeleitä designeja, mutta Decidueyessa jokainen yksityiskohta toimii. Harmi että Decidueye tuntuu muuttuvan hitaasti tämän sukupolven Greninjaksi, varsinkin kun Ash pyydystää Rowletin animessa. Toivon ettei siitä tule liian suosittu ja ylihypetetty otus.

http://i1331.photobucket.com/albums/w598/Kawa004/SunMoon/727Incineroar_Dream_zps2r9m4ysw.png

Incineroar on Fire/Dark-tyyppinen monien vihaama Heel Pokemon, joka on Littenin viimeinen muoto. Monet tuntuvat inhoavan sitä, ettei tulistartteri pysy ikinä neljällä jalalla maassa. En haluaisi olla tylsä, mutta olen harmi kyllä samaa mieltä. Rupesin pienenä suosimaan tulistarttereita, mutta jostain syystä ne ovat musta aina nykyään kaikkein rumimpia aloituspokemonkolmikosta. Incineroarkin on harmi kyllä ihan kaamea, varsinkin kun Litten ja Torracat ovat musta ihan hirmu hienoja otuksia. Incineroar on kuitenkin niin ruma, etten sittenkään valinnut Litteniä, vaan päädyin tosiaan Rowlettiin. Incineroar tuntuu olevan tällä hetkellä sellainen Pokemon, että jotkut rakastavat sitä yli kaiken, kun taas loput vihaavat sitä enemmän kuin mitään muuta. Mä olen ehkä enemmän siinä välissä, mutta Incineroarin voimamiesmäinen design ei harmi kyllä miellytä mua ollenkaan. Sen takia Pokemon kääntyy mun kohdalla enemmän negatiiviselle puolelle. Harmi...

http://i1331.photobucket.com/albums/w598/Kawa004/SunMoon/730Primarina_zpsapxcbym8.png

Primarina on Water/Fairy-tyyppinen Soloist Pokemon, ja Popplion viimeinen muoto. Toisin kuin Incineroarin kohdalla, olen huomannut että tosi monet rakastavat Primarinaa. Mä en kuitenkaan pidä hirveästi tästäkään, vaikka eihän Primarina mikään kauhea tekelekään ole. Mä vaan harvoin tykkään Pokemoneista, joissa on liikaa jotain ihmismäistä. Toivoin että Poppliosta olisi tullut enemmän eläimellinen hyljemäinen Pokemon, mutta sen sijaan siitä muuttui pitkällä hiuspehkolla ja koruilla varustettu merenneito-merileijona? Primarinan Fairy-tyypitys kuitenkin sopii sille, ja Pokemon sopii Brionnen muodoksi todella hyvin, joten kaipa Primarina on ihan ok. En oikein osaa sanoa siitä mitään. En tykkää sen designista, mutta en silti vihaakaan sitä. Tavallaan sen merenneito-look on ideana ihan kiva, mutta en harmi kyllä välitä toteutuksesta.

Ja ainiin! Kaikkien näiden signature Z-liikkeet ovat hienoja! Kiva että ne saivat sellaiset! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti