maanantai 19. syyskuuta 2016

Pokémon Generations & SunMoon anime!

Mulla on joku ärsyttävä kausi meneillään, etten millään meinaa jaksaa kirjoittaa blogiin mitään uutta. Jostain syystä mulle tulee koko ajan sellaisia päiviä, ettei tee mieli kirjoittaa yhtään mitään, vaikka aiheita olisikin mielessä. Mun pitäisi päivitellä animepostauksia reilusti, sekä kirjoittaa pitkästä aikaa Alpha Sapphiresta. Lisäksi kaikki nämä Sun ja Moon-uutiset antavat hyvin aihetta kirjoittaa, mutta jostain syystä mikään näistä ei nyt kiinnosta tällä hetkellä ollenkaan. Ehkä se johtu siitä, että mulla on niin kiireinen elämä tällä hetkellä etten tavallaan jaksa ajatella blogia, vaikka Pokemon-innostukseni onkin ihan huipussaan. Toivottavasti tämä fiilis menee pian ohi - se on kuitenkin jatkunut kohta jo kaksi kuukautta. Höh...



Ajattelin kuitenkin ottaa itseäni tänään niskasta kiinni ja kirjoittaa lyhyesti vähän uusista Pokemon-animeen liittyvistä jutuista. Ensimmäisenä haluan mainita uuden Pokemon Generations-sarjan, josta mä olen tosi innoissani. Pokemon Generations on pieni Youtubessa esitettävä minisarja, josta tulee uusi muutaman minuutin pituinen jakso joka perjantai aina jonnekin joulukuuhun asti. Näistä kaksi ensimmäistä ollaan jo julkaistu, ja mä riensin tietty innoissani heti katsomaan millaisista pätkistä todella on kyse. Onneksi näkemäni oli varsin positiivista!

Ensimmäinen jakso oli hauska esittelyvideo, jossa näytettiin vain Rediä ja Pikachua juoksemassa ympäri tuntemiamme Pokemon-regioneita. Toisessa jaksossa sen sijaan oli jo juoni, ja siinä keskityttiinkin Giovannin etsimiseen tämän omalta salilta. Vaikka nämä videot ovat todella lyhyitä, ainakin mun mielestä nämä kaksi pätkää oli kiva katsoa ja odotan innolla tuleviakin jaksoja. Näissä Generations-jaksoissa on hieman samankaltainen tyyli kuin aiemmin ilmestyneessä Pokemon Origins-sarjassa, mikä vain lisää innostustani näitä kohtaan. Voi kun Pokemon-anime muutettaisiin kokonaan vähän tämmöiseen vakavampaan ja tavallaan aikuisempaan suuntaan, mutta Ashista on kai liian vaikeaa päästää irti... Vaikka seuraankin Pokemon-animea, sen tyyli ja laatu ovat laskeneet vuosien aikana reilusti. Saisivat sen takiakin antaa animelle ihan uuden tuoreen startin, muuttamalla sitä vähän erilaiseksi. Seuraisin Pokemon Originsin ja näiden Generations-pätkien tapaista sarjaa todella mielelläni, mutta sellaista tuskin on koskaan tulossa. Onneksi on kuitenkin edes nämä spesiaalit, niin pääsee nauttimaan edes niistä.


Pokemon-animen huononemisesta puheen ollen, meille paljastettiin äskettäin myös ensimmäinen teaser-traileri uudesta Sun ja Moon-animesta, joka sai mut järkyttymään aika lailla. Loistokkaan XY-kauden jälkeen on kai liian vaikeaa jatkaa samaan malliin, sillä ainakin pelkän tämän teaserin perusteella Sun ja Moon-anime tulee laskemaan animen laatutasoa taas aika lailla alaspäin. Animen tyyli on todella erilainen kuin aiemmin, ja jopa Ashin design näyttää tosi erilaiselta kuin yleensä. Mun mielestä on ihan okei että animen piirrostyyliä vähän vaihdetaan, mutta en kyllä tykkää tästä uudesta ratkaisusta paljon yhtään. Ainakaan tällä hetkellä. Se ei vaan sovi Pokemoniin, vaan mulle tulee siitä enemmän joku vanha Ghibli-leffa mieleen.

Musta tuntuu että jotkut raivoavat tästä muutoksesta ihan täysillä ja jotkut rakastavat sitä tosi paljon. Kukaan ei tunnu olevan siinä välissä. Mä en henkilökohtaisesti ole mitenkään erityisen pettynyt, enkä todellakaan vihainen tästä muutoksesta, koska mulla on nykyään todella pienet odotukset animelta. Arvasin että sen kanssa kävisi näin ennemmin tai myöhemmin, joten ihan sama vaikka se näyttäisi kuinka typerältä. Mua ei totta puhuakseni kauheasti enää kiinnosta. En voi myöskään tietenkään tuomita Sun ja Moon-animea ennen kuin oikeasti näen siitä jaksoja, mutta odotukseni eivät tosiaan ole kauhean korkealla. Anime saisi päästää Ashista irti ja vaihtaa tyylin mukana myös sen päähenkilöä. Silloin animen muuttuminen näin erilaiseen suuntaan ei ehkä olisi niin suuri järkytys niin monelle. Saa nähdä mitä tästä lopulta seuraa.

3 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Minusta Animen laatu on ok, eikä minua juuri kiinnosta sen laatu vaan tarina. Generations on kyllä kiintoisa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Pokemon animea ei kannata ottaa mitenkään hirveän vakavasti, koska sen tarkoitus ei ole olla kauhean syvällinen tai täynnä hahmonkehitystä. Siinä mielessähän anime on aina ollut ihan ok.

      Poista