sunnuntai 11. elokuuta 2019

Yamper, Alcremie ja muita uusia poksuja!

Pokemon Sword ja Shield eivät ehkä loista kaikkien silmissä niin upeasti kuin mitä on toivottu, mutta varmasti monen täytyy myöntää, että kahdeksannen sukupolven uudet Pokemonit näyttävät tähän mennessä kaikesta huolimatta upeilta! Kuka tietää, ehkä tämä on ainoastaan mun mielipiteeni, mutta mun mielestä Galarin poksut loistavat kivoilla designeillaan ja ideoillaan, eikä yksikään niistä ole ollut mikään kamala tekele. Höpisen tässä postauksessa vähän tarkemmin näistä uusista monstereista ja selitän mikä niissä kussakin mua viehättää:

Ensimmäisenä sähköinen koiranpentu Yamper, joka on ehdottomasti vienyt mun sydämen ja noussut yhdeksi lemppareistani nopeasti. Mä olen aina rakastanut corgeja ja se onkin yksi lempikoiraroduistani - itse asiassa aion näillä näkymin hankkia itselleni sellaisen joskus lähitulevaisuudessa. Sen vuoksi myös Yamper saa multa paljon rakkautta. Harmi kyllä sen design ei ole aivan täydellinen, vaan en jostain syystä tykkää sen hännästä, enkä siitä valtavasta sydämestä sen takamuksessa :D mutta muuten tämä hauva on kaikin puolin erinomainen. Yamperilla on hauska uusi Ability, Ball Fetch, joka saa sen noutamaan ensimmäisen heittämäsi pokepallon takaisin pelaajalle, jos pyydystettävä poksu ei jää siihen. <3

Yksi Pokemon mitä ei ole vielä varsinaisesti paljastettu, mutta mikä esiintyi kesällä ensimmäisen kerran nähdyssä E3-pelidemossa, on Impidimp, Dark/Fairy-tyyppinen otus, joka muistuttaa erehdyttävästi muumipeikkoa tämän muuttuessa oudoksi vaaleanpunaiseksi hörökorvaiseksi olennoksi. Jos tiedät mistä puhun, huomaat varmaan yhtäläisyyden - jos tämä ei sano mitään, niin voin vain kuvitella miten oudolta tuo kuulosti. En osaa kauheasti sanoa Impidimpistä mitään, varsinkaan kun siitä ei vielä nimen ja ulkomuodon lisäksi muuta tiedetäkään. En kauheasti tykkää Pokemonin designista, mutta ei se mikään maailman hirveinkään ole. En kuitenkaan näe tämän ikinä nousevan mulle rakkaaksi pokeksi. Hiukan omituinen, mutta ihan ok.

Alcremie on uusi ruokapokemon, mutta toisin kuin monet muut niistä, Alcremiesta tunnutaan pitävän kovasti. Alcremie on Fairy-tyyppinen kermapokemon, joka kirjaimellisesti koostuu kermasta ja parista marjasta. Kerman laatu ja maku paranee, mitä onnellisempi Pokemon on. Alcremie voi hämätä vihollisiaan heittämällä niihin kermaansa, joka laskee niiden halua taistella. Alcremie on ihan söpö, mutta mulla on oikeastaan tosi vähän sanottavaa siitä. Ihan ok Pokemon, mutten ole oikein mitään mieltä siitä. En usko että tulen käyttämään sitä, mutta ei siinä mitään vikaakaan ole.

Seuraavana on Rolycoly, Rock-tyyppinen hiilipokemon, joka on musta ihan supersöpö! Kyllä, mun mielestä pyöreä tumma kivi, jossa on pieni vihainen silmä, on söpö. Älkää kysykö. Rolycoly voi valaista tiensä silmällään ja liikkuu rullaamalla eteenpäin kuin pieni kaivosvaunu. Siitä voi tulla etäisesti mieleen jopa pieni yksipyöräinen moottoriajoneuvo, jos oikein venyttää mielikuvitustaan. Rolycoly on mun mielestä tosi hauska otus, jolla on suloinen design ja kiva nimi. En ole ikinä ollut valtava kivipokemonien ystävä, joten mukava saada kiva uusi Rock-pokemon. Mua kiinnostaa kovasti kehittyykö tämä.

Toinen hieno tapaus on Duraludon, Steel/Dragon-tyyppinen metallipokemon jonka designista mä tykkään tosi paljon! Ihanaa saada vähän erilainen lohikäärmepokemon, josta ei näe heti mitä se esittää. Duraludonissa on juuri tarpeeksi jonkinlaista liskomaisuutta, että mä olen ihastunut siihen, mutta samalla sen konemaisuus tekee siitä erilaisen ja kiinnostavan. Ihana möhkäle. Mulle tulee jostain syystä Duraludonin olemuksesta ja värimaailmasta vähän Skarmory mieleen - toinen teräspokemon josta tykkään kovasti. Duraludon näyttää myös hauskalta itse peleissä, missä sen konemaisuus vain korostuu Pokemonin iskiessä vastustajaa.

Sitten vielä uusin veijari, joka saattaa hyvinkin olla tämän sukupolven Pikachu-klooni. Kyseessä on tottakai Morpeko, Electric/Dark-tyyppinen hamsteria muistuttava hiirulainen, josta on tullut eräänlainen Internet-meemi. Meinaan katsokaa nyt sitä, sehän suorastaan vaatii Snickersiä viereensä. Morpekolla on kaksi puolta: söpö ja viaton täysivatsainen versio, sekä nälkäinen raivokas versio. Morpekon signature-isku, uusi Aura Wheel, muuttaa tyypitystään Pokemonin formin mukaan, vaihdellen ottelussa edestakaisin. Morpeko on mielestäni tosi hauska Pokemon ja tykkään sen designista molemmissa formeissa. Toivon todella, että tämä on uusin Pikachu-klooni, koska on kivaa jos niistä tehdään hieman erilaisia, eikä aina vain perus sähköpokemoneja. Tämän vuoksi olin pettynyt Alolassa, ettei Mimikyu ollutkaan virallinen Pikachun korvike, vaan Togedemaru, tosin onneksi se oli edes puoliksi Steel-tyyppiä.

Kuten mainitsin jos postauksen alussa, tähän asti Galarin Pokemonit ovat olleet mielestäni tosi onnistuneita. Tykkään kaikista, enkä malta odottaa milloin meille paljastetaan lisää. Mun Pokemon-innostukseni on tosi korkealla, joten odotan valtavalla innolla lisää infoa Swordista ja Shieldistä. Onneksi mulla on Let's Go Pikachu, jota voin pelata odotellessa. :D Mitäs mieltä te lukijat olette näistä uusista taskuhirmuista? Mikä on lempparinne?

2 kommenttia:

  1. Yamper on kyllä hauskan näköinen koiruli mutta olen kyllä samaa mieltä ettei tuo häntä oikein sovi sille :D Silti se tai Morpeko on näistä suosikkini, ovathan ne molemmat söpöjä :3
    Impidimp on oudon näköinen eikä mielestäni edes näytä Pokemonilta. Kiinostavaa kuitenkin nähdä, millainen se animessa tulee olemaan. Sain muuten kiinni tuosta "Muumipeikko ajatuksesta" :D
    Alcremie tuo enemmän mieleen jonkun leivoksen kuin Pokemonin mutta silti se on jotenkin kiinnostava.
    Rolycoly ja Duraludon taas näyttävät epämääräisiltä möhkäleiltä omaan silmään.(tosin Duraludonin design muistuttaa hieman Palkiaa)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, joku tuossa hännässä on ettei se sovi. :D Morpeko on myös tosi suloinen!

      Olen kyllä samaa mieltä, että Impidimp näyttää tosi vähän Pokemonilta. Hyvä, että joku ymmärsi mun oudon muumiviittauksen. xD

      Rolycoly ja Duraludon tuntuvat ehdottomasti olevan vähemmän pidettyjä, joten hyvä kai sitten että ne miellyttää edes mun silmää. :D Ymmärrän kyllä mikseivät ne ole kaikkien mieleen.

      Poista