lauantai 30. maaliskuuta 2019

Detective Pikachu-elokuva näyttää hienolta!


Moikka taas öhm... pitkästä aikaa!

Tykästyin Detective Pikachu-pelin matalaääniseen kömpelöön sähköhiireen valtavasti, joten nähtyäni ensimmäisen trailerin pelin elokuvasovituksesta, olin hieman pettynyt. Elokuvaversion Pikachu oli paljon sarkastisempi sukkelasuinen karvaturri, jonka olemuskin vaikutti paljon nuorekkaammalta ja kovin erilaiselta. Lisäksi Pikachun - plus kaikkien muidenkin Pokemonien - superaidot designit häiritsivät mua hiukan, mutta onneksi mun mielipiteeni näitä asioita kohtaan on kääntynyt aika lailla ympäri. Se muuttui viimeistään nähtyäni elokuvan toisen virallisen trailerin, joka nosti innostukseni leffaa kohtaan ihan huippuunsa. Mä niiiin toivon että elokuva tulee olemaan niin mahtava, kuin miltä se mun mielestä tällä hetkellä näyttää!

Ryan Reynolds on onnistunut vakuuttamaan mut Pikachuna, enkä huomaa kaipaavani pelien Pikachua enää ollenkaan. Toivoin alunperin elokuvan olevan lähes suora kopio pelistä, mutta näin jälkikäteen ajateltuna on oikeastaan paljon mukavempaa (ja järkevämpää), että elokuvalle on annettu ihan oma tyylinsä. Reippaampi ja pörröisempi Pikachu sopii varmasti tällaiseen menevään toimintaelokuvaan paremmin, kuin pelien pappa-Pikachu. :D En ole vieläkään täysin vakuuttunut kaikkien Pokemonien designeista, mutta nyt kun olen hyväksynyt millainen leffan poksujen tyyli on, arvostan niitä huomattavasti enemmän. Toki osa niistä näyttää edelleen kuin olisivat suoraan jostain painajaisesta (looking at you Ludicolo), mutta yleisesti pidän Pokemonien ulkonäköä onnistuneena. Niiden luomiseen on selvästi nähty vaivaa, joten en halua arvostella niitä voimakkaasti. Hauska fakta muuten: mä kirjoitin ajat sitten blogiini ikivanhan postauksen, jossa mainitsin löytäneeni henkilön, joka piirtää upeita kuvia aidoista Pokemoneista ja nyt olen saanut selville, että tätä kyseistä taiteilijaa pyydettiin itse asiassa auttamaan elokuvan Pokemonien designeissa! Joten jollain lailla tuttu tyyppi on ollut siellä päättämässä. :D



Mutta siis tämän postauksen tarkoituksena oli kai kertoa lähinnä se, että mielipiteeni Detective Pikachu-elokuvaa kohtaan on muuttunut positiivisempaan suuntaan. Aiemmassa postauksessa mainitsin olevani hieman pettynyt leffan tunnelmaan ja Pokemonien designeihin, mutta tällä hetkellä en enää edes tajua mitä silloin ajattelin! Elokuva näyttää mun mielestä tosi mielenkiintoiselta ja aion ehdottomasti mennä katsomaan sen elokuvateatteriin. Ehkä me osutaan jonkun teistä kanssa samaan saliin! ;D Detective Pikachu-pelin tarina jäi myös eräällä tavalla kesken, tai ainakin sen suurin mysteeri jäi kunnolla selvittämättä, joten toivon että leffassa viimein paljastetaan mitä todella tapahtui Pikachulle ja Timin kadonneelle isälle. On myös mielenkiintoista nähdä, tuleeko elokuvassa olemaan mitään kohtauksia suoraan pelistä, vai onko se ihan oma juttunsa. Tällä hetkellä mulle kelpaa mikä vain, jos leffan taso on yhtä upea kuin miltä se trailereissa vaikuttaa.

Mä olen tosi tyytyväinen, että elokuva on saanut niin positiivista huomiota. Olin jostain syystä ihan varma, ettei kukaan tulisi olemaan kiinnostunut Detective Pikachu-elokuvasta, joten yllätyin suuresti miten paljon huomiota sen ensimmäinen traileri sai. Pörröinen Pikachu jätti kaikki muut elokuvatrailerit sinä päivänä varjoonsa ja myös toinen virallinen traileri sai samanlaisen positiivisen ja laajan vastaanoton. On hauskaa nähdä ihmisten kommentteja siitä, miten he ihmettelevät leffan ilmestyneen kuin tyhjästä ja sitten täällä on minä, joka on odottanut sen ensimmäistä traileria jo monta vuotta. :D Vaan mitä mieltä te lukijat olette Detective Pikachu-elokuvasta? Oletteko yhtään kiinnostuneita? Ja onko joku teistä pelannut itse peliä? Tästä tuli jälleen vähän outo ja sekava postaus, mutta sellaista sattuu kun on kauhea kiire ja univelat painaa. Hups. :D

2 kommenttia:

  1. Mä oon pelannu peliä, ei oo hirveesti ajatuksii tästä leffasta. Näyttää ihan kivalta mut oon aina ollu enemmän kiinnostunu peleistä. Toivottavasti sä tykkäät siitä kun ootat sitä niin innolla

    VastaaPoista