sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Alpha Sapphire Osa 13: Kyogren raivo


Tällä kertaa taas vähän lyhyempi ja vähemmän yksityiskohtainen AS-postaus. Viimeksi olin juuri voittanut Taten ja Lizan Psychic-salin ja valmiina lähtemään Team Aquan perään Mossdeep Citystä alaspäin merelle. Kuljin siellä Routea 127 pitkin otellen uimareiden ja onkijoiden kanssa, sekä kokeilin uutta Dive-tekniikkaa ja uiskentelin veden alla. Hauskaa että vedenkin alle oltiin lisätty tässä versiossa kouluttajia. Niitä ei ole tainnut olla vanhoissa peleissä ollenkaan? Vedenalainen meri näytti tosi kivalta ja musta oli hauska yksityiskohta että pelaajan suusta tuli välillä kuplia. :D Tosin näin saattoi olla vanhoissakin peleissä. En kyllä muista sellaista...


Matkani jatkui meren halki suureen hauskannäköiseen kaupunkiin, Sootopolis Cityyn, johon mun ei kuitenkaan selvästi pitänyt vielä tulla, joten siellä ei ollut oikein mitään tekemistä. Mutta pääsinpähän pistäytymään Pokemon Centeriin ja kauppaan jos ei muuta. :P Mä odotin innolla Sootopolis Cityn näkemistä tässä pelissä, koska se on muutenkin niin erikoisen näköinen paikka, että olin kiinnostunut miltä se näyttää kolmiulotteisena versiona. Mun mielestä Sootopolis näytti oikeastaan tosi kivalta - tykkäsin varsinkin sen keskellä olevasta suuresta vesialueesta, johon yläpuolella seisovat kalliot heijastuivat tosi kauniisti. :)


Jatkoin sitten matkaani Sootopoliksesta takaisin Hoennin merelle, josta löysin pian luolan Kyogren olinpaikkaan. Sinne siis! Tosin sitä ennen kävin myös vähän surffailemassa muuallakin mihin pääsi, sekä käväisin mm. Hoennin Sea Mauvillessa etsimässä vähän aarteita. :D Paras niistä taisi olla Ice Beam Azumarilleni. Musta tuntuu että tässä vaiheessa mun tiimini iskutilanne alkoi vihdoin parantua. Se on ollut musta aika huono koko pelin ajan, mutta nyt mun poksuni olivat selvästi voimistumassa. Jossain tässä vaiheessa mä muuten taisin myös kehittää Pikachuni Raichuksi, mutta unohdin ottaa siitä kuvan. Raichu näyttää ihan ylisöpöltä tässä pelissä, jonka vuoksi mä meinaan vaan koko ajan ihastella sitä Pokemon Amiessa. :3 Pokemon Amie tuntuu muuten tosi ärsyttävältä ja rasittavalta Moonissa olleen Refreshin jälkeen. En muistanut miten kyllästynyt olen niihin hiton minipeleihin ja niissä soivaan musiikkiin. :D


Joka tapauksessa, menin lopulta Team Aquan perään Kyogre-luolaan - tai siis oikealta nimeltään Seafloor Caverniin - joka oli aivan kauhea sokkelo. Onneksi jollain ihmeen tavalla mä löysin sen läpi tosi nopeasti ja helposti, vaikka yleensä mä aina eksyn Pokemon-pelien sokkeloihin. :D Pacman oli kuin olikin oikeassa että aina kannattaa mennä vasemmalle! (Jos joku tajuaa tuon viittauksen niin olet mahtava.) Syvällä luolan perällä mä kohtasin viimein Team Aquan johtajan Archien, sekä Team Magman johtajan jonka nimeä en nyt saa päähäni. Max? Maxie? Joku sellainen. :P


Kaikkien varoituksista huolimatta Archie sitten meni ja herätti supervoimakkaan Kyogren lammestaan, joka käynnisti raivoisan myrskyn yläpuolellamme maantasalla ja pakeni tiehensä. Se lähti uimaan kohti Sootopolis Cityä, johon päästessään siitä tulisi täysin pysäyttämätön. Archie tajusi tehneensä suuren virheen ja päättikin auttaa Kyogren pysäyttämisessä. Mutta mun hommakseni se kuitenkin tietysti lopulta jäi. Ei siinä mitään, laitetaan vain 10-vuotias lapsi pelastamaan maailma, vaikka tarjolla olisi täysikasvuisia voimakkaita Pokemon-kouluttajia, sekä Hoennin Champion. Pokemon-logiikka on niin mahtava. :D

Hoennin kohtalo selviää seuraavassa AS-postauksessa, joka tulee varmaan ihan pian! :)

8 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Kyogre voittaisi ehdottomasti groudonin koska vesityypitys on superia groudoniin ja musta tuntuu että Hoennissa on enemmän vettä kuin maata. Voin olla myös väärässä

    VastaaPoista
  3. Pokemon-logiikka... Tuli mieleen, että kun pelasin Pokemon Sunia, aloin jopa vihamaan että pelaajahahmo on noin 10v lapsi eikä vaikka nuori aikuinen. Jossain kohdissa tuli, että olen (pelaaja) vain lapsi. Ei pystyny samaistumaan pelaajaan. Nimimerkillä 21v ihminen.
    Pahoittelen jälleen kommenttien poistoa. Et vastannut kommentteihin ja sitten saatoin huomata kirjoitusvirheitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä vähän ärsyttävää että pelihahmo on nuori lapsi, koska silloin on tosiaan vähän hankalaa samaistua häneen. Musta tuntuu että mä aina välillä unohdan pelaavani lapsella, varsinkin näissä uusimmissa peleissä kun pystyn muokkaamaan hahmosta enemmän itseni näköisen.

      Pahoittelen itse etten ole ehtinyt vastata kommentteihin. Silloin kun vihdoin ehdin vastata niihin, olitkin jo poistanut ne, mutta ei se haittaa.

      Poista
    2. Itselläni tulee ilmoitukset Gmailiin, kun vastaat kommentteihini. Jouduin hommaamaan itselleni uuden 3DS XL:n, kun meni vanha jo hajoamaan.

      Poista
    3. Harmi kuulla että sun 3DS XL hajosi, mutta hyvä että sait ainakin hankittua heti uuden tilalle. :)

      Poista
    4. Siis, meni se kohta johon pistät akkujohdon pään hajosi. Ja muutenki 3DS XL:n pintaa oli kulunut.

      Poista